Eedaflegging verkozen minister-president

Moderators: (Batavia) Kabinet, (Batavia) Koning

Post Reply
User avatar
Hendrik des Vinandy
King of Batavia
Posts: 457
Joined: Fri Sep 07, 2012 1:14 pm

Eedaflegging verkozen minister-president

Post by Hendrik des Vinandy »

Heer Jacques Montrarde is hierbij uitnodigt om de grondwettelijke zuiveringsbelofte af te leggen.
Hendrik Leopold des Vinandy, Koning van Batavië, Prins van Vinandy, Aartshertog van 's Koningenwaarde, Hertog van Gasconje, Graaf van Bourbon, Graaf van Dasburgh, Graaf van Girond, Graaf van Maconvale, Baron van Ammerswoude en bij de Loet, Baron van Bergkirche, Baron van Heydelberg, Heer van Audinghen, Heer van Paravel

User avatar
Jonas
Lord of the Fries
Posts: 5325
Joined: Sun Nov 28, 2010 4:39 pm
Location: Daocheng, Jingdao

Re: Eedaflegging verkozen minister-president

Post by Jonas »

Image

Jacques Montrarde betreedt de zaal in vol ornaat. De medailles op zijn borst ter herinnering aan de carrière die hij heeft afgelegd, het lint rond zijn uniform in Bataafs oranje-blauw om zijn trots op zijn land uit te drukken. Met gestage pas, als een oudgediende, marcheert hij in de richting van zijn vorst. Op twee meter van de koning komt hij abrupt tot stilstand, salueert en neemt zijn hoed af.

"Uwe Majesteit, uw dienaar is aanwezig."
Important characters:
Frederik Alfons des Vinandy-Paravel, King of Batavia
Joseph Bartholomeus des Vinandy-Windsor, Prince-Regent of Batavia
Jin San, Diwang of Jingdao, Duke of Kildare

User avatar
Hendrik des Vinandy
King of Batavia
Posts: 457
Joined: Fri Sep 07, 2012 1:14 pm

Re: Eedaflegging verkozen minister-president

Post by Hendrik des Vinandy »

Welkom, heer Montrarde,

Wilt u de volgende belofte afleggen:
“Ik verklaar dat ik, om tot minister te worden benoemd, rechtstreeks noch middellijk, onder welke naam of welk voorwendsel ook, enige gift of gunst heb gegeven of beloofd. Ik verklaar en beloof dat ik, om iets in dit ambt te doen of te laten, rechtstreeks noch middellijk enig geschenk of enige belofte heb aangenomen of zal aannemen. Ik beloof trouw aan de Koning en aan de Constitutie. Ik beloof dat ik de plichten die mijn ambt mij oplegt getrouw zal vervullen. Dat verklaar en beloof ik!”

Mag ik u daarna verzoeken het volgende besluit te ondertekenen:
Image

KONINKLIJK BESLUIT

nr. 204

Wij, Arkadius Frederik Gustavus des Vinandy, Heilig Catologisch Keizer, Keizer van Francia, Koning van Amokolië, Koning van Batavië, Prins van Vinandy, Nawab van Tassity, Aartshertog van 's Koningenwaarde, Groothertog van Helderbourgh, Hertog van Brandenburg, Hertog van Gasconje, Hertog van Levensburg, Graaf van Bourbon, Graaf van Dasburgh, Graaf van Girond, Baron van Ammerswoude en bij de Loet, Baron van Bergkirche, Baron van Heydelberg, Heer van Audinghen, Heer in Jorvik, Heer van Paravel, hebben goedgevonden en verstaan:

Om dhr. Jacques Montrarde te benoemen tot minister-president.

Getekend te ‘s Koningenwaarde,
Op 30 Louwmaand 1680 AN


...
Minister-president


Image
Hendrik Leopold des Vinandy, Koning van Batavië, Prins van Vinandy, Aartshertog van 's Koningenwaarde, Hertog van Gasconje, Graaf van Bourbon, Graaf van Dasburgh, Graaf van Girond, Graaf van Maconvale, Baron van Ammerswoude en bij de Loet, Baron van Bergkirche, Baron van Heydelberg, Heer van Audinghen, Heer van Paravel

User avatar
Jonas
Lord of the Fries
Posts: 5325
Joined: Sun Nov 28, 2010 4:39 pm
Location: Daocheng, Jingdao

Re: Eedaflegging verkozen minister-president

Post by Jonas »

“Ik verklaar dat ik, om tot minister te worden benoemd, rechtstreeks noch middellijk, onder welke naam of welk voorwendsel ook, enige gift of gunst heb gegeven of beloofd. Ik verklaar en beloof dat ik, om iets in dit ambt te doen of te laten, rechtstreeks noch middellijk enig geschenk of enige belofte heb aangenomen of zal aannemen. Ik beloof trouw aan de Koning en aan de Constitutie. Ik beloof dat ik de plichten die mijn ambt mij oplegt getrouw zal vervullen. Dat verklaar en beloof ik!”
Important characters:
Frederik Alfons des Vinandy-Paravel, King of Batavia
Joseph Bartholomeus des Vinandy-Windsor, Prince-Regent of Batavia
Jin San, Diwang of Jingdao, Duke of Kildare

User avatar
Jonas
Lord of the Fries
Posts: 5325
Joined: Sun Nov 28, 2010 4:39 pm
Location: Daocheng, Jingdao

Re: Eedaflegging verkozen minister-president

Post by Jonas »

Image

KONINKLIJK BESLUIT

nr. 204

Wij, Arkadius Frederik Gustavus des Vinandy, Heilig Catologisch Keizer, Keizer van Francia, Koning van Amokolië, Koning van Batavië, Prins van Vinandy, Nawab van Tassity, Aartshertog van 's Koningenwaarde, Groothertog van Helderbourgh, Hertog van Brandenburg, Hertog van Gasconje, Hertog van Levensburg, Graaf van Bourbon, Graaf van Dasburgh, Graaf van Girond, Baron van Ammerswoude en bij de Loet, Baron van Bergkirche, Baron van Heydelberg, Heer van Audinghen, Heer in Jorvik, Heer van Paravel, hebben goedgevonden en verstaan:

Om dhr. Jacques Montrarde te benoemen tot minister-president.

Getekend te ‘s Koningenwaarde,
Op 30 Louwmaand 1680 AN


Jacques Montrarde
Minister-president


Image
Important characters:
Frederik Alfons des Vinandy-Paravel, King of Batavia
Joseph Bartholomeus des Vinandy-Windsor, Prince-Regent of Batavia
Jin San, Diwang of Jingdao, Duke of Kildare

Post Reply

Return to “Koninklijk Paleis”