Installatie Stadhouder

Vergaderingen worden gehouden in de Plenaire Zaal.

Moderators: (Batavia) Kabinet, (Batavia) Koning

Locked
User avatar
Gustaaf Vermeylen
Posts: 248
Joined: Mon Jan 10, 2011 6:55 pm

Installatie Stadhouder

Post by Gustaaf Vermeylen »

*hamerslag*

Hierbij open ik de vergadering ter installatie van de verkozen Stadhouder.

User avatar
Gustaaf Vermeylen
Posts: 248
Joined: Mon Jan 10, 2011 6:55 pm

Re: Installatie Stadhouder

Post by Gustaaf Vermeylen »

Voorzitter,

De verkozen Stadhouder heeft een wet ondertekend, een besluit uitgevaardigd en het onjuiste staatswapen gebruikt, terwijl hij niet eens de eed heeft afgelegd. Volgens de grondwet kan dit niet, wij eisen per direct dat de verkozen Stadhouder zich aan de grondwet houdt, anders doen wij een voorstel voor nieuwe verkiezingen.

Joseph B. Windsor
Protector of the Monarchy
Posts: 455
Joined: Sat Apr 28, 2018 2:00 pm

Re: Installatie Stadhouder

Post by Joseph B. Windsor »

*De Ultraroyalisten draaien met hun ogen terwijl August aanmaant tot kalmte.*

"Ik beloof aan de Bataven dat ik de grondwet steeds zal onderhouden en handhaven. Ik beloof dat ik de onafhankelijkheid en het grondgebied binnen de Verenigde Bataafse Staten met al mijn vermogen zal verdedigen en bewaren, dat ik de grondrechten van alle Bataven en passanten zal beschermen, en tot instandhouding en bevordering van de welvaart alle middelen zal aanwenden welke de wetten Mij ter beschikking stellen, zoals een goede en getrouwe stadhouder schuldig is te doen."
Joseph Bartholomeus des Vinandy-Windsor
Voorzitter van de Ultraroyalisten
Lagerhuislid namens de Ultraroyalisten

Joseph B. Windsor
Protector of the Monarchy
Posts: 455
Joined: Sat Apr 28, 2018 2:00 pm

Re: Installatie Stadhouder

Post by Joseph B. Windsor »

"Voorzitter
Lagerhuisleden

Ik presenteer u het volgende regeerakkoord tussen de Ultraroyalisten en Unie van Bataven:"

Regeerakkoord 1665 AN (oktober 2018)

De volgende departementen zijn wederom in het leven geroepen:

Koninklijk Afgevaardigde: Joseph B. des Vinandy-Windsor (UR)
Departement Algemene Zaken: August Baerdemans (UR)
Departement Binnenlandse en Zaken: Pieter Dumont (UR)
Departement Buitenlandse Zaken: Frans Hermans (UR)
Departement Financiële en Economische Zaken: Jan Mienen (UvB)
Departement Justitie: Wolfgang Osterwelle (UvB)
Departement Onderwijs en Cultuur: Alexander Moulin (UR)
Departement Staatsveiligheid: Paul Hutse (UvB)


Deze regering stelt zich bepaalde doelen voor ogen:

1. Een hervorming van de Constitutie
De huidige constitutie met haar staten hinkt de realiteit achterna. Dit dient dringend aangepast te worden.

Wij beschouwen het Lagerhuis als belangrijkste instituut van onze natie. Deze dient zoals nu reeds het geval is de vertegenwoordiger van het Bataafse volk te blijven. Het Hogerhuis dient echter wederom in ere hersteld te worden als verzamelplaats voor de gouverneur van de heropgerichte gewesten.

2. Terugkeer van de monarchie
Deze regering nodigt David Ayreon-Kalirion uit om op de Bataafse troon plaats te nemen. Met deze actie voorzien we dat onze relatie met zowel Shireroth als Jingdao constructief en vriendschappelijk zal blijven. Joseph des Vinandy-Windsor wordt door dit kabinet aangesteld als Koninklijke Afgevaardigde, die voor de troonsbestijging van Zijne Koninklijke Hoogheid de gepaste voorbereidingen treft.

3. Investeringen in en door het Volk
De regering zal staatsbonnen uitgeven ter waarde van 560 miljoen Kruys tegen een rente van 3%. Dit geld zal gebruikt worden om te investeren in de renovatie van de verwaarloosde infrastructuur en de heraanleg van spoorwegen. Dit zal direct tot veel banen leiden voor het verarmde deel van onze bevolking en de basis leggen voor een solide economie.

4. Uitbouw der Gewesten
De gebieden die onder onze controle staan dienen bestuurd te worden door gouverneurs, respectievelijk bijgestaan door hun adviesraden en de lokale gemeenteraden. De gouverneur, aangesteld door de koning met toestemming van de regering in ’s Koningenwaarde voor een periode van vier Norton jaren, zal optreden als de spreekbuis tussen de lokale en centrale overheid. Hij ziet toe op de economische en culturele ontwikkeling van het gewest.

5. Heropbouw van de Strijdkrachten
De regering zal werk maken van de aankoop van een kleine vloot aan moderne oorlogsschepen om onze kust te verdedigen. De heropgerichte Zeemacht zal bijgestaan worden door een gemoderniseerde Landmacht. Bij de vorming van deze landmacht zullen de nog bestaande lokale milities waar mogelijk geïntegreerd worden in de nieuwe organisatie.
Joseph Bartholomeus des Vinandy-Windsor
Voorzitter van de Ultraroyalisten
Lagerhuislid namens de Ultraroyalisten

Joseph B. Windsor
Protector of the Monarchy
Posts: 455
Joined: Sat Apr 28, 2018 2:00 pm

Re: Installatie Stadhouder

Post by Joseph B. Windsor »

Image
Van links naar rechts: Pieter Dumont, Frans Hermans, Joseph B. des Vinandy-Windsor, Jan Mienen, August Baerdemans, generaal Vanuytslag, secretaris Nevens, Alexander Moulin, Wolfgang Osterwelle, Paul Hutse.
Joseph Bartholomeus des Vinandy-Windsor
Voorzitter van de Ultraroyalisten
Lagerhuislid namens de Ultraroyalisten

User avatar
Gustaaf Vermeylen
Posts: 248
Joined: Mon Jan 10, 2011 6:55 pm

Re: Installatie Stadhouder

Post by Gustaaf Vermeylen »

Graag feliciteer ik de Stadhouder met zijn regering en wens ik hem veel succes.

* ondertussen staat Ayelet op en de voorzitter nodigt haar om te spreken *

Voorzitter,

Hierbij wil ik namens de CP-fractie de volgende motie indienen:
Dit Huis hoort de beraadslaging,

constateert dat de Stadhouder vorens aflegging van de grondwettelijke verklaring alreeds als Stadhouder heeft geacteerd;

verzoekt de Stadhouder alle genomen besluiten van voor de aflegging van de verklaring ongeldig te verklaren;

verzoekt de Stadhouder de ondertekende wet opnieuw te ondertekenen;

gaat over tot de orde van de dag.

Joseph B. Windsor
Protector of the Monarchy
Posts: 455
Joined: Sat Apr 28, 2018 2:00 pm

Re: Installatie Stadhouder

Post by Joseph B. Windsor »

Deze motie loopt reeds achter op de feiten, aangezien dit alreeds gedaan werd (op eigen houtje) door onze eerwaarde Stadhouder. Zelfs de datum werd aangepast in het betreffende document.
Joseph Bartholomeus des Vinandy-Windsor
Voorzitter van de Ultraroyalisten
Lagerhuislid namens de Ultraroyalisten

User avatar
Gustaaf Vermeylen
Posts: 248
Joined: Mon Jan 10, 2011 6:55 pm

Re: Installatie Stadhouder

Post by Gustaaf Vermeylen »

* Ayelet staat op *

Voorzitter,

Als de Stadhouder in al zijn wijsheid zo snel de wensen van dit Huis opvolgt, dan heb ik nog wel wat te mopperen.
Dit Huis hoort de beraadslaging,

constateert dat de Stadhouder het onjuiste Staatswapen gebruikt;

verzoekt de Stadhouder de grondwet te honoreren en het juist Staatswapen te gebruiken;

verzoekt de Stadhouder het besluit waarop het onjuiste Staatswapen is gebruikt in te trekken;

gaat over tot de orde van de dag.

Joseph B. Windsor
Protector of the Monarchy
Posts: 455
Joined: Sat Apr 28, 2018 2:00 pm

Re: Installatie Stadhouder

Post by Joseph B. Windsor »

"Onze Stadhouder heeft er mij op gewezen dat er geen wet, noch Besluit, bestaat waarin het gebruikte wapenschild niet in een Koninklijk Besluit kan worden opgenomen."
Joseph Bartholomeus des Vinandy-Windsor
Voorzitter van de Ultraroyalisten
Lagerhuislid namens de Ultraroyalisten

User avatar
Wolfgang Osterwelle
Chocotoff Connoisseur
Posts: 54
Joined: Tue Jun 12, 2018 4:12 pm

Re: Installatie Stadhouder

Post by Wolfgang Osterwelle »

De Unie van Bataven zal de motie niet steunen.

User avatar
Gustaaf Vermeylen
Posts: 248
Joined: Mon Jan 10, 2011 6:55 pm

Re: Installatie Stadhouder

Post by Gustaaf Vermeylen »

August Baerdemans wrote:"Onze Stadhouder heeft er mij op gewezen dat er geen wet, noch Besluit, bestaat waarin het gebruikte wapenschild niet in een Koninklijk Besluit kan worden opgenomen."
* vanaf de CP-banken wordt "schande, schande!" *

* Ayelet zet haar handen in de zijde en staat vol ongeloof te kijken *

Voorzitter,

Mag ik de Ultraroyalisten en de Stadhouder wijzen op artikel 14 van de grondwet?

Joseph B. Windsor
Protector of the Monarchy
Posts: 455
Joined: Sat Apr 28, 2018 2:00 pm

Re: Installatie Stadhouder

Post by Joseph B. Windsor »

"Voorzitter

Welk punt wenst dhr. Ayelet aan te halen? De vereisten voor het gebruik van het wapenschild staan nergens geformuleerd."
Joseph Bartholomeus des Vinandy-Windsor
Voorzitter van de Ultraroyalisten
Lagerhuislid namens de Ultraroyalisten

User avatar
Gustaaf Vermeylen
Posts: 248
Joined: Mon Jan 10, 2011 6:55 pm

Re: Installatie Stadhouder

Post by Gustaaf Vermeylen »

*zucht*

Voorzitter,

Dit meent de Stadhouder toch niet? De grondwet formuleert een wapenschild en de Stadhouder gaat een eigen wapenschild gebruiken?
Dit Huis hoort de beraadslaging,

constateert dat het staatswapen in de grondwet niet wordt gebruikt bij ondertekening van wetten en besluiten;

verzoekt de Stadhouder met terugwerkende kracht de wetten en besluiten te voorzien van het staatswapen zoals deze in de grondwet is geformuleerd;

gaat over tot de orde van de dag.

Joseph B. Windsor
Protector of the Monarchy
Posts: 455
Joined: Sat Apr 28, 2018 2:00 pm

Re: Installatie Stadhouder

Post by Joseph B. Windsor »

"Voorzitter

De hooggeëerde Stadhouder heeft hier op geen enkele manier de wet gebroken. De vraag die gesteld werd wordt wegens de onmacht der oppositie afgedaan met gespeelde verbazing, terwijl zij heel goed weten dat ze geen strohalm hebben om zich aan vast te houden. Het hanteren van een koninklijk wapen voor de Koninklijke Besluiten staat los van het staatswapen."
Joseph Bartholomeus des Vinandy-Windsor
Voorzitter van de Ultraroyalisten
Lagerhuislid namens de Ultraroyalisten

User avatar
Gustaaf Vermeylen
Posts: 248
Joined: Mon Jan 10, 2011 6:55 pm

Re: Installatie Stadhouder

Post by Gustaaf Vermeylen »

* De CP-ers protesteren *

* de voorzitter hamert voor orde in de zaal en spreekt *

Waarde leden der Staten-Generaal,

Hierbij verzoek ik om waardigheid in dit Huis. Graag de discussie beperken tot de inhoud.


* Ayelet knipt naar de voorzitter en neemt het woord *

Voorzitter,

De Constitutionele Partij hecht enorme waarde aan het parlementaire beginsel van ons land. Het is daarom onze wens om de symbolen die gebruikt worden, op parlementaire basis worden vastgelegd. Het is niet meer dan logisch dat het vastgestelde staatswapen voor officiële stukken wordt gebruikt. Indien de Stadhouder wenst om een ander wapen te gebruiken, laat hem een voorstel doen om dit wettelijk vast te stellen, zodat er geen willekeur aan symbolen wordt gebruikt.

* Ayelet gaat zitten en krijgt een instemmend applaus van de CP-ers *

Joseph B. Windsor
Protector of the Monarchy
Posts: 455
Joined: Sat Apr 28, 2018 2:00 pm

Re: Installatie Stadhouder

Post by Joseph B. Windsor »

"Voorzitter

Als het de oppositie zodanig stoort, mag deze gerust zelf een wetsvoorstel indienen. De regeringspartijen wensen zich echter te focussen op constructievere en dringendere zaken, zoals de heropbouw van onze natie."


*Applaus weerklinkt wederom van de banken van de regeringspartijen.*
Joseph Bartholomeus des Vinandy-Windsor
Voorzitter van de Ultraroyalisten
Lagerhuislid namens de Ultraroyalisten

User avatar
Wolfgang Osterwelle
Chocotoff Connoisseur
Posts: 54
Joined: Tue Jun 12, 2018 4:12 pm

Re: Installatie Stadhouder

Post by Wolfgang Osterwelle »

De Unie van Bataven zal ook de laatst ingediende motie van Mevrouw Ayelet niet steunen.

Locked

Return to “Plenaire Zaal”