Voorstel nieuwe start/doorstart

Vergaderingen worden gehouden in de Plenaire Zaal.

Moderators: (Batavia) Kabinet, (Batavia) Koning

Locked
User avatar
Gustaaf Vermeylen
Posts: 248
Joined: Mon Jan 10, 2011 6:55 pm

Voorstel nieuwe start/doorstart

Post by Gustaaf Vermeylen »

Voorzitter,

In deze roerige tijden staat de toekomst van ons land op het spel. In de periode van mijn terugkeer is met succes gewerkt aan een herstart van Batavië. De vooruitzichten waren gericht op een verder herstel van Batavië met de hoop op een herstel van het oude grondgebied.

Als uw Stadhouder heb ik mij sterk gemaakt voor dit herstel. Daarom heb ik minister Mackay aangesteld, vanwege zijn uitstekende relaties met het land die het grootste deel van het oude Bataafse grondgebied onder haar vlag heeft. Wij danken minister Mackay voor zijn inzet om een verdrag te willen sluiten voor deze ongekende en unieke situatie. Alleen werd al snel duidelijk dat de oude grenzen niet werden gehanteerd, de gefaseerde overdracht en andere voorwaarden.

Mijn diepe wens om het oude grondgebied geheel onder Bataafse vlag te herstellen liep een deuk op. Hoewel ik wel wist dat een deel van het oude land onder Kasterburger vlag gaat, wilde toch blijven streven naar een volledig herstel.

De gesprekken met Natopia liepen op niets uit, voor diens gebieden. Hoewel er nog hoop was voor nadere gesprekken, als er met Shireroth een verdrag zou liggen. De gesprekken met Stormark, voor herstel van Gasconje, vond enerzijds geen volledige steun vanuit de regering en anderzijds geen respons uit Stormark.

De strategie, welke berust op eigen verantwoordelijkheid, om Oostmark te claimen heeft geen doorgang gevonden. Enerzijds vanwege een wettelijk kader voor het indienen van claims onder Bataafse vlag, en anderzijds vanwege het ontbreken van steun binnen de regering. De enige strategie voor ogen was om wisselland te krijgen om Nakolm te verkrijgen. Het is mij niet bekend of ik heb mij niet gerealiseerd dat Rhijnelande onderdeel werd van een uitruil binnen een verdrag met Shireroth. In dat kader heeft Oostmark geen rol van betekenis. Tevens was ik onbekend met ongemarkeerde en niet-openbare afspraak dat er iets op Benacia vrij zou moeten blijven voor Mondo.

De intimiderende houding van de regent van Shireroth op 19 augustus, terwijl al op 5 augustus de claim voor Oostmark op aanhouden is gezet, deed mij verbitteren. Het verdrag, waarvan ik een paar dagen eerder op de hoogte was, dan het moment dat dit bekend werd in Batavië, was veel langer dan de eerste schets. Toch ben ik in eerste instantie akkoord gaan, nog steeds met het oog op herstel van Batavië. De dwingende voorwaarden, de onzekerheid en vertrouwensvolle overgave van de toekomst in dit land, middels dit verdrag, gaven mij geen bevredigend gevoel. De kans van slagen voor de nieuwe start van Batavië is voor mij al sterk verminderd.

Maar hernieuwde energie in de vorm van een nieuw perspectief gloort aan de horizon. Ik heb er zin in, Batavië zal eeuwig blijven bestaan, althans hier niet stranden. Het verdrag met Shireroth is afgewezen en inmiddels heeft de keizer van Shireroth een nieuw gezag geplaatst over de Bataafse landen. Dit roept om een nieuwe start.

Mag ik de Staten-Generaal voorstellen om een nieuwe start te maken op een ander continent.
Het nieuwe Batavië op Eura

De eerste landclaim omvat de hoofdstad en directe omgeving. Het is een start, de bedoeling is om dit langzaamaan verder uit te bouwen. In het bijzonder in noordwestelijke richting, met een uitloop naar zuidwestelijke richting.

Image

De nieuwe hoofdstad heet “Koningsrots”. Het is gelegen op een eiland “goedt eilant”, waar een hoge rots te vinden is. Op die rots, de eigenlijke koningsrots, ligt het Château de Aragon. De stad Koningsrots heeft een grote haven, een levendige markt en bruisend centrum. Rondom de stad ligt een bos, ten zuiden ervan liggen boomgaarden met allerlei zoete vruchten: kersen, appels en peren. Door deze zoete vruchten noemen de Bataven dit eiland: goedt eilant.

Ten westen van de Koningsrots, de oostkust van de baai, ligt het land “Lotharingia”, met als regiohoofdstad “Haltna”. Terwijl de oostkust van het land vooral uit hoge kliffen bestaat, is de kust bij Haltna relatief vlak. Haltna wordt de citrus-hoofdstad van Batavië genoemd, vanwege vele boomgaarden met sinaasappelen, citroenen en limoenen.

Ten noorden van Lotharingia ligt het land “Mosea”. Dit is de wijnstreek met de licht zoete wijn, geliefd bij de Bataven. De wijnhoofdstad is de stad “Arcadia”, waar de wijn per schip naar Koningsrots en heel Micras wordt vervoerd. Saeftinghe staat bekend om de visserij, alleen heeft de plaats een slechte reputatie. De vele cafés verraden waarom.

Ten oosten van Lotharingia ligt het land “Grunolande”, met de hoofdstad “Grunoburg”. Dit is het bosrijke groene land. Alleen onderbroken door velden met gerst en hop. Deze planten verraden de specialiteit uit dit gebied: bier.

En het laatste land, ten zuiden van Grunolande, is het land “Isalania”. Er is nog geen hoofdstad gekozen, bij latere uitbreidingen zal een stad worden bepaald als hoofdstad voor dit land. Het eiland ten zuidwesten van Isalania behoort tot dit land. Dit eiland heet “Nabalia”, afgeleid van het woord ‘nevel’, want dit eiland wordt in de vroege ochtend vaak met nevel omgeven. Op het eiland staat het mysterieuze kasteel “Beaufort”.
Ondanks dit voorstel wil ik met de Staten-Generaal kijken naar meerdere mogelijkheden. Zoals ik deze zie, als volgt:

Optie 1: Bataafs-Benacia

Met het huidige gebied van Rhijnelande en de gebieden die we van Jingdoa krijgen, kunnen we Batavië voortzetten.

Voordelen:
- voortbouwen op bestaande culturele artikelen;
- de hoofdstad 's Koningenwaarde en andere gebiedsdelen in handen;

Nadelen:
- Sterk versnippert land;
- Geen perspectief op verder landherstel, gezien het verdrag met Shireroth is afgewezen en er geen indicatie is dat verdere gesprekken wel tot een betere deal kunnen leiden;
- De grote kaart moet drastisch worden aangepast, op slopershoogte.

Optie 2: Bataafs-Eura

Een nieuwe claim op Eura, waar we een nieuwe start kunnen maken.

Voordelen:
- Niet meer onder directe invloedssfeer van Shireroth: vrij en onafhankelijk;
- Nieuwe kans, nieuwe mogelijkheden;
- Nieuwe kaart, nieuwe verhalen.

Nadelen:
- Het achterlaten van de eerder opgebouwde cultuur, want niet alles is herbruikbaar;
- Alsnog Rhijnelande omwille van de nieuwe claim moeten opgeven (dit is een inschatting, hoeft niet zo uit te pakken);
- De vraag wat te doen met de Bataafse gebieden op Benacia, behouden of toch helemaal opgeven?

Dat er straling zou zijn op Eura, of meer achtergebleven elementen, daar maak ik mij niet druk over. Alsmede dat er ca. 10 miljoen Bataven zich zouden moeten verplaatsen, hier valt wel een verhaal van te maken.

Joseph B. Windsor
Protector of the Monarchy
Posts: 455
Joined: Sat Apr 28, 2018 2:00 pm

Re: Voorstel nieuwe start/doorstart

Post by Joseph B. Windsor »

Image

"Hoor! Hoor!"

*Het lawaai vanop de oppositie- en regeringsbanken zwelt aan terwijl de Stadhouder zijn toespraak houdt. Terwijl de Constitutionalisten en Volksunionisten enerzijds enthousiast reageren, blijft een groot deel van de achter de Stadhouder zittende Bataafsdemocraten opvallend stil. Gefrustreerde woorden, verwijten, vloeken en zelfs termen als 'verraders' vliegen in het rond.*

"Orde! Orde! Dames en heren, laat ons de rust bewaren!"

*Een lid van de Volksunie neemt het woord. Boze blikken tussen de facties worden nog steeds uitgewisseld.*

"Geachte Lagerhuisleden, het is reeds algemeen bekend dat de Volksunie het onderwerpingsverdrag niet zullen aanvaarden. We hebben hier voor ons twee opties: beiden imperfect, beiden met hun pro's en contra's. Ik moet in alle eerlijkheid toegeven nog niet beslist te hebben welk pad in te slaan."

Optie 1
Voordelen:
- voortbouwen op bestaande culturele artikelen;
- de hoofdstad 's Koningenwaarde en andere gebiedsdelen in handen;
Deze lijken me enorm grote voordelen: een deel van onze oude cultuur (die wel een serieuze update vereist) kan gered en geoptimaliseerd worden. We moeten niet uit het niets beginnen en behouden het land van onze voorouders.
Nadelen:
- Sterk versnippert land;
- Geen perspectief op verder landherstel, gezien het verdrag met Shireroth is afgewezen en er geen indicatie is dat verdere gesprekken wel tot een betere deal kunnen leiden;
- De grote kaart moet drastisch worden aangepast, op slopershoogte.
De versnippering is jammer, maar ik ben relatief zeker dat een landruil met Rhijnelande kan bekomen worden om het gebied rond de hoofdstad uit te breiden.
Ik weet niet goed waarom de aanpassing van de grote kaart als nadeel wordt gegeven (althans niet terwijl bij optie 2 een nieuwe kaart juist als voordelig wordt gezien =p ).


Betreffende optie 2 is de extreme verandering van locatie mijn grootste valpunt: dergelijk verhaal zou heel aandachtig moeten worden aangepakt. De Stadhouder heeft alhier zijn lijst met provincies, etc. gepost, en dit is een goede situatie om naar toe te werken. Toch wil ik er op wijzen dat het van groot belang is om hier te simuleren dat de kolonisatie van deze gebieden door een gering aantal mensen zal gebeuren en over een langere periode. Het plots verschepen van tien miljoen man (twijfelachtig cijfer, des te meer omdat het zou inhouden dat de Shirerithiaanse Bataven allemaal hun boeltje zouden pakken) is inderdaad niet al te realistisch. Anderzijds, dit is Micras, een wereld waar draken rondvliegen en eilanden kunnen vliegen.
Joseph Bartholomeus des Vinandy-Windsor
Voorzitter van de Ultraroyalisten
Lagerhuislid namens de Ultraroyalisten

User avatar
Gustaaf Vermeylen
Posts: 248
Joined: Mon Jan 10, 2011 6:55 pm

Re: Voorstel nieuwe start/doorstart

Post by Gustaaf Vermeylen »

August Baerdemans wrote:Ik weet niet goed waarom de aanpassing van de grote kaart als nadeel wordt gegeven (althans niet terwijl bij optie 2 een nieuwe kaart juist als voordelig wordt gezien =p )
* een CP-lid fluistert tegen een NVU-lid *

Het is gemakkelijker om een nieuwe kaart te maken, dan om een oude te slopen. De claimkaart en de grote kaart hebben verschillende schalen en de huidige grote kaart was exact op de toenmalige grenzen van de claimkaart gemaakt.

Joseph B. Windsor
Protector of the Monarchy
Posts: 455
Joined: Sat Apr 28, 2018 2:00 pm

Re: Voorstel nieuwe start/doorstart

Post by Joseph B. Windsor »

*Het NVU-lid kijkt gechoqueerd en fluistert terug.*

"Dat... dat wist ik wel, hoor!"


:wink:
Joseph Bartholomeus des Vinandy-Windsor
Voorzitter van de Ultraroyalisten
Lagerhuislid namens de Ultraroyalisten

User avatar
Gustaaf Vermeylen
Posts: 248
Joined: Mon Jan 10, 2011 6:55 pm

Re: Voorstel nieuwe start/doorstart

Post by Gustaaf Vermeylen »

Voorzitter,

Ondanks de verhaaltechnische problemen om een nieuw Batavië op Eura te maken, zie ik meer heil in optie 2. Wij Bataven hebben immers ruimte nodig om ons te ontwikkelen, gevangen in een verdrag en beperkt in uitbreidingsmogelijkheden, daar neemt de kans van slagen mee af.

Laat de Staten-Generaal het mandaat aan de Stadhouder verlenen om Bataafs land op Eura te claimen, evenals de opdracht om met Jingdao te gaan praten. Tevens om Rhijnelande, formeel nog Transbataafsche Vrystaat, als ruilland te zien als een claim op Eura, zoals voorgesteld, niet meteen lukt. En om de claim voor Oostmark defenitief te laten vallen.

Graag zou ik willen voorstellen om de opties in stemming te brengen. Daarbij wil ik voorstellen om de bovenstaande mandaat/opdracht aan de Stadhouder over te maken.

Voorzitter,

Zonder op zaken vooruit te lopen. Indien de Staten-Generaal besluit om naar Eura te gaan, dan kunnen we onder de huidige grondwet een "Akte van Ballingschap" opstellen. Zodra we gesetteld zijn, dan zouden we een nieuwe grondwet moeten gaan opstellen, althans dat is mijn inschatting op basis van de perspectieven onder optie 2.

User avatar
Castrigo
Posts: 230
Joined: Wed Feb 26, 2014 6:04 pm

Re: Voorstel nieuwe start/doorstart

Post by Castrigo »

1. In hoeverre is dit Batavië, en geen land gesticht door Bataven?
2. Waarom zouden Bataven ooit naar Eura gaan wanneer ze ook naar de Vrystaat, Kasterburg, Stormark of Kalgachia kunnen?
3. Waarom wordt zo makkelijk het Bataafse hartland weggegeven?
4. Waarom was het nodig Shireroth meteen tegen ons in het harnas te jagen, waardoor momenteel de Prins van Modan de controle over het Bataafse land heeft en wij nu al niet meer terug kunnen.
5. Waarom moet meteen de cultuur van alle gebieden al worden ingevuld (op een clichématige en onrealistische manier, aangezien het grootste gedeelte van het door ons geclaimde land woestijn is), en waarom vind de kolonisatie niet organisch plaats?

Joseph B. Windsor
Protector of the Monarchy
Posts: 455
Joined: Sat Apr 28, 2018 2:00 pm

Re: Voorstel nieuwe start/doorstart

Post by Joseph B. Windsor »

Joachim wrote:1. In hoeverre is dit Batavië, en geen land gesticht door Bataven?
Tja, ik betwijfel of er ook maar één iemand is die het een aangename situatie vindt. Anderzijds, Batavië heeft in het verleden ook niet altijd op Micras gelegen, en de overstap van een (eerlijk gezegd nogal lelijke, maar wel gedetailleerde) andere kaart overleefd.
2. Waarom zouden Bataven ooit naar Eura gaan wanneer ze ook naar de Vrystaat, Kasterburg, Stormark of Kalgachia kunnen?
De Vrystaat en Kasterburg liggen op de periferie van de oude Bataafse landen en hebben hun eigen Bataafse trekjes. Een mogelijke trekplaats voor Bataven, ja. Ik zou niet goed weten waarom Stormark of Kalgachia op het lijstje staan: totaal andere culturen?
De Stadhouder kijkt hier naar de mogelijkheid tot uitbreiding, mocht onze natie groeien.

3. Waarom wordt zo makkelijk het Bataafse hartland weggegeven?
Weggegeven? Voor zover ik weet is een groot deel in bezit van Shireroth. Hun voorwaarden en vooral tekort aan garanties maken de ontwikkeling van die landen een risico dat verschillenden onder ons duidelijk niet willen nemen. Na twee maanden onderhandelen hebben we een verdragvoorstel waarin we niets meer dan een zoveelste juweel op de Shirerithiaanse kroon zouden zijn.

4. Waarom was het nodig Shireroth meteen tegen ons in het harnas te jagen, waardoor momenteel de Prins van Modan de controle over het Bataafse land heeft en wij nu al niet meer terug kunnen.
Gezien de verklaring van de prins zelf, lijkt me zo'n uitspraak nogal voorbarig.

5. Waarom moet meteen de cultuur van alle gebieden al worden ingevuld (op een clichématige en onrealistische manier, aangezien het grootste gedeelte van het door ons geclaimde land woestijn is), en waarom vind de kolonisatie niet organisch plaats?
Mee eens. Een plan kan gerust opgesteld worden (het is immers een vorm van evacuatie en ballingschap), maar de invulling zal zeker anders moeten. Sowieso zou een geleidelijke kolonisatie nodig zijn, in plaats van het plots verschijnen van heuse steden in minder dan een nacht.



Zelf ben ik nog steeds twijfelend tussen beide opties: ik deel niet direct de nood aan 'lebensraum', zeker niet in dit vroege stadium. Dus wat mij betreft, als we een goede deal kunnen krijgen door Rhijnelande te ruilen voor gebied rond de hoofdstad, dan zou mijn voorkeur uitgaan naar Benacia.

Een kleine natie (op Benacia) kan ook interessant zijn om opnieuw te ontwikkelen (sowieso vermoed ik dat een interne hervorming met nieuwe Gewesten / Landen / Staten nodig zal zijn). En wie weet, als de relaties met Shireroth goed zijn en blijven, kunnen we misschien beetje bij beetje zelf een deel van ons grondgebied terug krijgen zonder daarvoor aan hen geketend te moeten zijn. Lijkt mij sowieso een betere situatie dan die waarin we gedwongen worden tot neutraliteit.
Joseph Bartholomeus des Vinandy-Windsor
Voorzitter van de Ultraroyalisten
Lagerhuislid namens de Ultraroyalisten

User avatar
Castrigo
Posts: 230
Joined: Wed Feb 26, 2014 6:04 pm

Re: Voorstel nieuwe start/doorstart

Post by Castrigo »

Het feit dat de heer Baerdemans nu nog lijkt te denken dat een deal met Shireroth nog langer een optie is is indicatief voor de "onhandige" manier waarop de NVU zich heeft opgesteld in dit debat.

Joseph B. Windsor
Protector of the Monarchy
Posts: 455
Joined: Sat Apr 28, 2018 2:00 pm

Re: Voorstel nieuwe start/doorstart

Post by Joseph B. Windsor »

Joachim wrote:Het feit dat de heer Baerdemans nu nog lijkt te denken dat een deal met Shireroth nog langer een optie is is indicatief voor de "onhandige" manier waarop de NVU zich heeft opgesteld in dit debat.
Zover ik begrijp, heeft de NVU geen enkele band met de regering. Als Shireroth de partij (of eender andere actie van één van onzer dignitarissen) haar manier van aanpak (een interne zaak) binnen een parlementaire democratie aanhaalt als reden, dan lijkt het mij - net zoals hun eerdere bemerkingen op de claim van Oostmark - maar al te duidelijk welke koers ons land zou gevaren hebben als protectoraat.


Ik wijs er overigens op dat de minister diegene was die het verdrag niet in zijn volledigheid heeft voorgelegd aan het Lagerhuis vooraleer richting Shireroth te vertrekken. Wij hebben de details mogen lezen in de lokale ochtendkrant, bij Cato! Dergelijke "onhandige" aanpak door de regering heeft de zaak meer geschaad dan eender wat de oppositie ooit zou kunnen verwezenlijken.
Joseph Bartholomeus des Vinandy-Windsor
Voorzitter van de Ultraroyalisten
Lagerhuislid namens de Ultraroyalisten

User avatar
Castrigo
Posts: 230
Joined: Wed Feb 26, 2014 6:04 pm

Re: Voorstel nieuwe start/doorstart

Post by Castrigo »

Er was een duidelijke overeenkomst en akkoord binnen de regering. Het is louter aan de wispelturigheid van de Stadhouder te wijten dat we nu met lege handen staan.

Joseph B. Windsor
Protector of the Monarchy
Posts: 455
Joined: Sat Apr 28, 2018 2:00 pm

Re: Voorstel nieuwe start/doorstart

Post by Joseph B. Windsor »

*Een lange "Ooooohhh" weergalmt door het Lagerhuis.*
Joseph Bartholomeus des Vinandy-Windsor
Voorzitter van de Ultraroyalisten
Lagerhuislid namens de Ultraroyalisten

User avatar
Gustaaf Vermeylen
Posts: 248
Joined: Mon Jan 10, 2011 6:55 pm

Re: Voorstel nieuwe start/doorstart

Post by Gustaaf Vermeylen »

Joachim wrote:Er was een duidelijke overeenkomst en akkoord binnen de regering. Het is louter aan de wispelturigheid van de Stadhouder te wijten dat we nu met lege handen staan.
* de CP-leden laten hun ongenoegen horen *

* de voorzitter hammert om te manen tot stilte *

* de Stadhouder staat op *

Voorzitter,

Je staat pas met lege handen als iets eerst had en nu niet meer. Wij hebben de Bataafse landen lange tijd geleden verloren, dus vanaf toen stonden de Bataven al met lege handen. Een deal met Shireroth kon dat herstellen, maar tegen welke prijs? Ik heb ruiterlijk toegegeven dat ik eerst voor was, maar wel met gemengde gevoelens.

User avatar
Gustaaf Vermeylen
Posts: 248
Joined: Mon Jan 10, 2011 6:55 pm

Re: Voorstel nieuwe start/doorstart

Post by Gustaaf Vermeylen »

Voorzitter,

De aangehouden claim van Oostmark zal door mij worden ingetrokken.

User avatar
Castrigo
Posts: 230
Joined: Wed Feb 26, 2014 6:04 pm

Re: Voorstel nieuwe start/doorstart

Post by Castrigo »

Gustaaf Vermeylen wrote:Je staat pas met lege handen als iets eerst had en nu niet meer. Wij hebben de Bataafse landen lange tijd geleden verloren, dus vanaf toen stonden de Bataven al met lege handen. Een deal met Shireroth kon dat herstellen, maar tegen welke prijs? Ik heb ruiterlijk toegegeven dat ik eerst voor was, maar wel met gemengde gevoelens.
We hadden een prima deal, nu hebben we niets. En tot mijn grote verbazing wil de heer Baerdemans opeens weer met Shireroth onderhandelen, alsof hij niet door heeft dat deze ondermijning van een al besproken en goedgekeurd verdrag ons volledig ongeloofwaardig heeft gemaakt.

Joseph B. Windsor
Protector of the Monarchy
Posts: 455
Joined: Sat Apr 28, 2018 2:00 pm

Re: Voorstel nieuwe start/doorstart

Post by Joseph B. Windsor »

Joachim wrote: We hadden een prima deal, nu hebben we niets. En tot mijn grote verbazing wil de heer Baerdemans opeens weer met Shireroth onderhandelen, alsof hij niet door heeft dat deze ondermijning van een al besproken en goedgekeurd verdrag ons volledig ongeloofwaardig heeft gemaakt.
Een prima deal? Onderworpenheid is voor u een prima deal?

Een besproken deal? Een goedgekeurde deal? Hoe lang heeft het mijn partij gekost om deze zogezegd 'besproken en goedgekeurde' deal onderuit te halen? Zijn de Bataafsdemocraten zodanig in in desillusies weggezakt dat ze denken het Lagerhuis zelve te zijn? Waar was het open debat? Waar was het verdrag? Zoals reeds gezegd, mocht dit eerbiedwaardige Huis de details van de voorwaarden blijkbaar pas te weten komen nadat uw handtekening was gezet!

Laat mij hierin duidelijk zijn: de 'welwillendheid' om met Shireroth te onderhandelen is afhankelijk van twee factoren: ten eerste om niet al uw inzet voor de goede zaak te verkwanselen, en ten tweede omdat ik het als een allerlaatste kans zie.

Begrijp me hierin niet verkeerd: terwijl ikzelf nog in een zekere twijfel verkeer over een verhuis naar Eura, is er geen twijfel mogelijk dat mijn steun - en die van mijn partij - ten volle zal uitgaan naar een Euraans avontuur als onderhandelingen met Shireroth op problemen stoten.
Joseph Bartholomeus des Vinandy-Windsor
Voorzitter van de Ultraroyalisten
Lagerhuislid namens de Ultraroyalisten

User avatar
Gustaaf Vermeylen
Posts: 248
Joined: Mon Jan 10, 2011 6:55 pm

Re: Voorstel nieuwe start/doorstart

Post by Gustaaf Vermeylen »

Voorzitter,

Graag zou ik willen vragen om een verkenning over de volgende zaken:

1. Wanneer de verdragen met Shireroth en Jingdao voortgang vinden, dan hebben we deels ons land terug op Benacia. Graag zou ik van de leden willen weten of zij vinden dat we dat gebied een volledig nieuwe indeling moeten geven?

2. Het gebied van Rhijnelande staat momenteel niet meer ter discussie, namelijk om dat op te geven voor land elders. (corrigeer mij als ik dat mis heb) Dan zou ik graag van de leden willen weten of we dit land ook aanhouden. En als we het aanhouden, gaan we voor ontwikkeling of gaan we dat gebied misschien later toch inzetten voor landruil?

3. Het idee voor Batavië op Eura. Is dat nu helemaal van de baan?

Al met al moet de grondwet aangepast worden. Hiervoor zal ik voorstellen doen.

Joseph B. Windsor
Protector of the Monarchy
Posts: 455
Joined: Sat Apr 28, 2018 2:00 pm

Re: Voorstel nieuwe start/doorstart

Post by Joseph B. Windsor »

1. Gezien de jaren die gepasseerd zijn, lijkt het me vanzelfsprekend dat ook niet ieder dorp meer hetzelfde is. Daarbij komt dat de leider van Voltrue in ruil voor integratie van zijn gebied bepaalde garanties had dat de stad Kingsrise 'zijn' eigendom kon blijven (binnen Batavië). Ik stel daarom de creatie van kleinere gewesten voor en vrijsteden voor. Dit alles zal uiteraard grondwetswijzigingen met zich meebrengen.

2. Rhijnelande wordt reeds geruild voor gebied rondom 's Koningenwaarde.

3. Ik zou de focus op het vaderland gericht houden. Onze energie kan het beste in de heropbouw van onze natie in Benacia gestoken worden. We zullen veel energie moeten steken in de opvang van Ingelheimers, Austrasiërs, enzovoort die gehele gebieden aan het koloniseren zijn en hun lokale cultuur met zich meebrengen.
Joseph Bartholomeus des Vinandy-Windsor
Voorzitter van de Ultraroyalisten
Lagerhuislid namens de Ultraroyalisten

Locked

Return to “Plenaire Zaal”