Staat van de Unie

Vergaderingen worden gehouden in de Plenaire Zaal.

Moderators: (Batavia) Kabinet, (Batavia) Koning

Locked
User avatar
Gustaaf Vermeylen
Posts: 248
Joined: Mon Jan 10, 2011 6:55 pm

Staat van de Unie

Post by Gustaaf Vermeylen »

MENEER DE VOORZITTER! DE STADHOUDER VAN DE VERENIGDE BATAAFSE STATEN!

*De stadhouder maakt zijn entree onder luid applaus*

*De voorzitter van de Staten-Generaal heet de Stadhouder welkom*

*Wederom volgt luid applaus*

Dank u, dank u.

*Het applaus houdt op*

Geachte voorzitter, geachte leden van de Staten-Generaal van de Verenigde Bataafse Staten,

Mag ik u allen feliciteren op deze historische dag, op dit historisch moment, dat de Verenigde Bataafse Staten een heropleving beleeft van het roemruchte en glorieuze Batavië. Twaalf jaar geleden, op 9 februari 2006, werden de Vrije Bataafse Staten opgericht. En hoewel Batavië door de jaren heen niet altijd dezelfde staatsvorm had en niet altijd even actief, mogen wij vandaag staan op de schouders van groten die Batavië vorm hebben gegeven tot op vandaag.

Vandaag zijn er Bataven die er toen ook al vroeg bij waren, en telkens de opbouw van Batavië ter hand namen. Vandaag zijn er Bataven die mogen putten uit de rijke geschiedenis en cultuur van Batavië. Vandaag zijn de Bataven getuige van een heropleving die ons devies waar doet maken. Bátávieju zal tot hut eindu van du wéruld bleivun bustán!

Op deze dag is het goed om de Bataven die voor deze heropleving zich inspannen te benoemen bij naam en hen daarmee te vereeuwigen, zolang Batavië blijft bestaan: August Baerdemans, Joachim Mackay en Wolfgang Osterwelle.

*applaudisseert*

Wij hebben samen veel te doen. Ik weet dat wij gedaan krijgen en dat wij dat doen in harmonie en goede wil.

*applaus volgt*

Hoewel de grondwet van Batavië velen malen is gewijzigd, de Bataafse levenskracht blijft branden. Ik ben er van overtuigd dat de partijen samen in deze Staten-Generaal de Bataafse vlam kan blijven aanwakkeren. En zoals het devies van een historische ridderorde luidde, mag dat onze drijfveer zijn: Parvus numero, magnus merito.

Deze regering zet het werk voort die het Nationaal Beraad is gestart. Het werk om het originele land onder Bataafse vlag te brengen. Ondanks de voorlopige status van dit land onder vreemde vlag, is onze inspanning gericht op een permanente hervestiging van de Bataafse vlag op Micras.

De neutraliteit van Batavië is meer dan ooit belangrijk voor de toekomst van ons land. Onze heropleving hangt hiervan af. Het balanceren tussen die landen die genegen zijn om middels een verdrag ons oude land weer onder Bataafse vlag beschikbaar te stellen.

Wij streven naar een vreedzame en harmonieus herstel van het oude Batavië.

*applaus volgt*

Wij, Bataven, zijn de laatste hoop voor de Nederlandse micronationalisme in deze vorm. De oude rots in de branding, Vlaanderen, is helaas niet meer. Onze buur bestaat in een andere vorm als de onze. En andere Nederlandstalige micronaties zijn al eerder ten onder gegaan.

Daarom is onze inspanning gericht op een stabiel en actief Batavië. Daarbij op zoek naar nieuwe actieve spelers, en heractivering van oude leden, Vlamingen en anderen.

*applaus volgt*

Met onze grondwet is de goede rechtsorde van onze natie nog niet volledig ingedekt. De regering zal daarom voorstellen doen voor verdere wetgeving ter regulering van zaken die grondwet alleen in hoofdlijnen omkaderd.

Er zal onderzocht worden of en hoe het banksysteem voor ons land weer actief kan worden. Niet alleen de activering van een dergelijk systeem is daarvoor belangrijk, maar ook de wettelijke regulering. De insteek is dat deze regulering eenvoudig is.

De stimulering van culturele ontwikkeling op de ruïnes van het oude Batavië heeft hoge prioriteit. Het gebruik van Batapedia en nieuwe initiatieven tot verdere verdieping van de bestaande geschiedenissen is voor ons allen tot verdere inkleuring van de Bataafse identiteit.

Tenslotte, in de voorbereiding tot deze dag, tot dit moment, heb ik meermaals uitgekeken naar een schilderij met de horizon van het Bataafse land. En ik zag daar de zon en ik vroeg mij af: ‘is het zonsopgang of zonsondergang?’ Maar nu weet ik eindelijk dat het zonsopgang is en geen zonsondergang. Zo, Bataven, zo is het maar net, de beste dagen van Batavië zijn nog maar net aangebroken. Dank u.

*een staande ovatie volgt*

Joseph B. Windsor
Protector of the Monarchy
Posts: 455
Joined: Sat Apr 28, 2018 2:00 pm

Re: Staat van de Unie

Post by Joseph B. Windsor »

Twaalf jaar geleden, op 9 februari 2006, werden de Vrije Bataafse Staten opgericht.
*Een parlementslid is even verbaasd deze oude kalenderjaren te horen en neemt zijn rekenmachine er even bij.*

149 jaar geleden, in 1513 AN, werden de Vrije Bataafse Staten opgericht.
:twisted:
Joseph Bartholomeus des Vinandy-Windsor
Voorzitter van de Ultraroyalisten
Lagerhuislid namens de Ultraroyalisten

Joseph B. Windsor
Protector of the Monarchy
Posts: 455
Joined: Sat Apr 28, 2018 2:00 pm

Re: Staat van de Unie

Post by Joseph B. Windsor »

Image

*De leden van de Nationale Volksunie applaudisseren beleefd mee. Bij sommigen is zelfs enige vorm van enthousiasme te bespeuren. Ook Baerdemans, die in het Lagerhuis reeds zijn beklag deed over de BDU en CP, lijkt in zekere mate tevreden met de positieve en verbindende toespraak die weergalmde in de oude zalen van het Huys.*
Joseph Bartholomeus des Vinandy-Windsor
Voorzitter van de Ultraroyalisten
Lagerhuislid namens de Ultraroyalisten

Locked

Return to “Plenaire Zaal”