Verioniaanse-Raspur Oorlog

Verzamelplaats voor de Bataafse Bond.

Moderators: (Batavia) Kabinet, (Batavia) Koning

Post Reply
User avatar
Hendrik des Vinandy
King of Batavia
Posts: 457
Joined: Fri Sep 07, 2012 1:14 pm

Verioniaanse-Raspur Oorlog

Post by Hendrik des Vinandy »

Leden van de Bataafse Bond,

Heden is één van de leden van de Bataafse Bond betrokken geraakt bij wat de Verioniaanse-Raspur Oorlog is gaan heten. Dit betekent dat de Bataafse Bond als geheel een standpunt moet gaan innemen. Voorafgaand aan de inzet van IJzeren Vloot is er geen consultatie geweest met de andere leden van de Bataafse Bond.

Daarom stellen de leden Arcadië, Batavië, Francia en Helderbourgh het volgende:

De Bataafse Bond wordt niet betrokken bij dit conflict, welke genoemd wordt de 'Verioniaanse-Raspur Oorlog', maar zal alleen optreden volgens artikel 4 van het Statuut, indien er een vijandelijke aanval wordt verricht tegen de burgers van één van haar leden.
Hendrik Leopold des Vinandy, Koning van Batavië, Prins van Vinandy, Aartshertog van 's Koningenwaarde, Hertog van Gasconje, Graaf van Bourbon, Graaf van Dasburgh, Graaf van Girond, Graaf van Maconvale, Baron van Ammerswoude en bij de Loet, Baron van Bergkirche, Baron van Heydelberg, Heer van Audinghen, Heer van Paravel

User avatar
Jonas
Lord of the Fries
Posts: 5325
Joined: Sun Nov 28, 2010 4:39 pm
Location: Daocheng, Jingdao

Re: Verioniaanse-Raspur Oorlog

Post by Jonas »

*Jacques Montrarde, net verkozen tot Minister-President, maakt een buiging voor de Koning.*

"Uwe Majesteit, mag ik ervan uitgaan dat wij slechts in actie schieten indien de vijandige mogendheden de gebieden binnenvallen die niet in deze oorlog betrokken zijn? Terwijl mijn steun uitgaat naar onze broeders en zusters overzee, voel ik er - net zoals velen - er weinig voor om in een oorlog van een nogal agressief bedrijf meegetrokken te worden. Ik laat hierbij in het midden of hun eis terecht is of niet. Des te meer omdat dat bedrijf reeds bewezen heeft via achterkamerpolitiek - en mijnens inziens door corrupte praktijken - contracten op te eisen zonder goedkeuring van de Kroon of het Lagerhuis."
Important characters:
Frederik Alfons des Vinandy-Paravel, King of Batavia
Joseph Bartholomeus des Vinandy-Windsor, Prince-Regent of Batavia
Jin San, Diwang of Jingdao, Duke of Kildare

User avatar
Hendrik des Vinandy
King of Batavia
Posts: 457
Joined: Fri Sep 07, 2012 1:14 pm

Re: Verioniaanse-Raspur Oorlog

Post by Hendrik des Vinandy »

Uwe excellentie,

Laat ik het zo zeggen: ik voel er weinig voor om betrokken te worden in deze oorlog. Dus als het grondgebied van Los Liberados wordt aangevallen, dan zijn wij gebonden aan het Statuut om die aanval op te vatten als een aanval op allen. Echter, als Los Liberados zelf afziet van het betreffende artikel in het Statuut, dan zou ik daar heel content mee zijn.

Het artikel is bedoeld als defensieve maatregel, niet als gevolg van een offensieve handeling door de leden zelf.
Hendrik Leopold des Vinandy, Koning van Batavië, Prins van Vinandy, Aartshertog van 's Koningenwaarde, Hertog van Gasconje, Graaf van Bourbon, Graaf van Dasburgh, Graaf van Girond, Graaf van Maconvale, Baron van Ammerswoude en bij de Loet, Baron van Bergkirche, Baron van Heydelberg, Heer van Audinghen, Heer van Paravel

User avatar
Jonas
Lord of the Fries
Posts: 5325
Joined: Sun Nov 28, 2010 4:39 pm
Location: Daocheng, Jingdao

Re: Verioniaanse-Raspur Oorlog

Post by Jonas »

"Begrijpelijk, Majesteit. Dit doet misschien wel vragen rijzen over het betreffende artikel. Deze zou misschien best geamendeerd worden om te voorkomen dat Bondsstaten misbruik maken van het Statuut.
Important characters:
Frederik Alfons des Vinandy-Paravel, King of Batavia
Joseph Bartholomeus des Vinandy-Windsor, Prince-Regent of Batavia
Jin San, Diwang of Jingdao, Duke of Kildare

Post Reply

Return to “Paleys Raiselle”