Afstemmen buitenlandse vertegenwoordiging

Verzamelplaats voor de Bataafse Bond.

Moderators: (Batavia) Kabinet, (Batavia) Koning

Post Reply
User avatar
Hendrik des Vinandy
King of Batavia
Posts: 457
Joined: Fri Sep 07, 2012 1:14 pm

Afstemmen buitenlandse vertegenwoordiging

Post by Hendrik des Vinandy »

Geachte leden van de Bataafse bond,

Graag zou ik willen voorstellen om de buitenlandse vertegenwoordiging van de landen van de Bataafse bond af te stemmen. Het gaat specifiek om de buitenlandse vertegenwoordiging voor de volgende landen:

- Craitland
- Jingdao
- Natopia
- Shireroth

Voor al deze landen zou dan een verdrag gesloten willen worden ter regulatie van de ambassades en uitwisseling van diplomaten. Als die verdragen gesloten worden, zou ik voorstellen om daarin alle landen van de Bataafse bond gezamenlijk te laten tekenen.

Daarbij wil ik voorstellen dat de ontvangst van een geloofsbrief voor de diplomaten van de genoemde landen wordt verricht door de koning van Batavië. Daarin is de nieuwe traditie dat de binnenkomende diplomaat wordt uitgenodigd naar het paleis, opgehaald door een rijtuig en ontvangen wordt door de koning zelf.
Hendrik Leopold des Vinandy, Koning van Batavië, Prins van Vinandy, Aartshertog van 's Koningenwaarde, Hertog van Gasconje, Graaf van Bourbon, Graaf van Dasburgh, Graaf van Girond, Graaf van Maconvale, Baron van Ammerswoude en bij de Loet, Baron van Bergkirche, Baron van Heydelberg, Heer van Audinghen, Heer van Paravel

User avatar
Castrigo
Posts: 230
Joined: Wed Feb 26, 2014 6:04 pm

Re: Afstemmen buitenlandse vertegenwoordiging

Post by Castrigo »

Los Liberados en Kasterburg zullen geen verdragen met Jingdao ondertekenen.

User avatar
Jonas
Lord of the Fries
Posts: 5325
Joined: Sun Nov 28, 2010 4:39 pm
Location: Daocheng, Jingdao

Re: Afstemmen buitenlandse vertegenwoordiging

Post by Jonas »

Castrigo wrote:Los Liberados en Kasterburg zullen geen verdragen met Jingdao ondertekenen.
Je gaat er hopelijk niet van uit dat dit de Jing veel zal schelen? =p
Important characters:
Frederik Alfons des Vinandy-Paravel, King of Batavia
Joseph Bartholomeus des Vinandy-Windsor, Prince-Regent of Batavia
Jin San, Diwang of Jingdao, Duke of Kildare

Joseph B. Windsor
Protector of the Monarchy
Posts: 455
Joined: Sat Apr 28, 2018 2:00 pm

Re: Afstemmen buitenlandse vertegenwoordiging

Post by Joseph B. Windsor »

Castrigo wrote:Los Liberados en Kasterburg zullen geen verdragen met Jingdao ondertekenen.
*De Lagerhuisvoorzitter haalt zijnnneus op.*

"Het is heel erg jammer dat de minister dit besluit neemt: ik hoop niet dat hij zich al te veel door fake news heeft laten leiden? Iedere Bataaf moet ten oprechte dankbaar zijn voor de bescherming van onze hoofdstad, de eilanden en de Bataafse cultuur (die, in tegenstelling tot de leugens die verspreid werden, wel degelijk mocht blijven voortbestaan op Benacia) door de Jingdaoese autoriteiten. Het valt ten zeerste te betwijfelen dat deze reïncarnatie mogelijk zou zijn geweest als de Shirerithianen het gehele gebied in handen had gehad (als een dominion, ja, maar onafhankelijk? Betwijfelbaar!). Iets wat overigens hun recht als overheersers op dat moment zou geweest zijn, natuurlijk."
Joseph Bartholomeus des Vinandy-Windsor
Voorzitter van de Ultraroyalisten
Lagerhuislid namens de Ultraroyalisten

User avatar
Castrigo
Posts: 230
Joined: Wed Feb 26, 2014 6:04 pm

Re: Afstemmen buitenlandse vertegenwoordiging

Post by Castrigo »

Ik weet niet over welk fake news de heer Windsor het heeft. Mijn opmerking betreft de feitelijke realiteit van de buitenlandse politiek van zowel Los Liberados als Kasterburg. Op dat vlak zal het dus niet mogelijk zijn binnen de Bond overeenstemming te bereiken.

Conform de gesloten verdragen houdt het Koninkrijk Batavië warme banden met Jingdao, en ziet het dit land als een partner. Deze twee zaken staan los van elkaar en het zou de heer Windsor goed doen als hij deze staatsrechtelijke scheiding zou meenemen in zijn reactie, en niet te vervallen in goedkoop populistisch geblaat.

Overigens verbaasd het mij ten zeerste dat buitenlandse vertegenwoordigers blijkbaar toegang hebben tot het regeringscomplex, en ik zal er bij de Minister-President dan ook op wijzen dat de beveiliging van het Paleys versterkt dient te worden.

Joseph B. Windsor
Protector of the Monarchy
Posts: 455
Joined: Sat Apr 28, 2018 2:00 pm

Re: Afstemmen buitenlandse vertegenwoordiging

Post by Joseph B. Windsor »

*De Prins haalt zijn neus op.*

"Losstaand van zogenaamd populistische praatjes - waar uwe excellentie zich uiteraard nooit mee in laat - heb ik mijn twijfels of hij in staat is om als minister die warme banden te blijven aanhalen, des te meer hij ook een beslissende rol speelt in de Rijksde... eh, lidstaten die zo gekant zijn tegen Jingdao."
Joseph Bartholomeus des Vinandy-Windsor
Voorzitter van de Ultraroyalisten
Lagerhuislid namens de Ultraroyalisten

User avatar
Castrigo
Posts: 230
Joined: Wed Feb 26, 2014 6:04 pm

Re: Afstemmen buitenlandse vertegenwoordiging

Post by Castrigo »

Wanneer de heer Windsor een probleem heeft met de regering of een van haar vertegenwoordigers kan hij de parlementaire middelen inzetten om daar wat aan te doen. Ik mis een constructieve bijdrage dus ik bedank de heer Windsor voor zijn bijdrage. Als hij het niet erg vind zal de regering nu verder gaan met het opbouwen van de Bataafse natie.

Joseph B. Windsor
Protector of the Monarchy
Posts: 455
Joined: Sat Apr 28, 2018 2:00 pm

Re: Afstemmen buitenlandse vertegenwoordiging

Post by Joseph B. Windsor »

Castrigo wrote:Wanneer de heer Windsor een probleem heeft met de regering of een van haar vertegenwoordigers kan hij de parlementaire middelen inzetten om daar wat aan te doen. Ik mis een constructieve bijdrage dus ik bedank de heer Windsor voor zijn bijdrage. Als hij het niet erg vind zal de regering nu verder gaan met het opbouwen van de Bataafse natie.
"U bedoelt de constructieve bijdrage die u zelve deed ten opzichte van een bevriende natie van Batavië? Dat is toch wel de pot die de ketel verwijt, mijn beste."
Joseph Bartholomeus des Vinandy-Windsor
Voorzitter van de Ultraroyalisten
Lagerhuislid namens de Ultraroyalisten

User avatar
Hendrik des Vinandy
King of Batavia
Posts: 457
Joined: Fri Sep 07, 2012 1:14 pm

Re: Afstemmen buitenlandse vertegenwoordiging

Post by Hendrik des Vinandy »

* De koning slaat op tafel *

Genoeg!

De heer Castrigo heeft gelijk als hij stelt dat de de heer Windsor geen rol heeft in de Bataafse Bond. Hij is immers geen afgevaardigde namens één van de Bondslanden, noch een benoemd diplomaat. Daarmee wil ik de heer Windsor vragen dit Paleys te verlaten.

* Wacht tot de heer Windsor de ruimte verlaten heeft *

Heer Castrigo,

Er zijn gradaties in diplomatie, waarop de mate van relatie tussen landen wordt gezien. Daarin is het uitwisselen van diplomaten de basis. Dit heeft niets te maken met vriendschap, maar een nette omgang tussen landen. Voor al de genoemde landen wil ik tenminste die basis hebben liggen.

Andere verdragen, zoals de verdragen tot overdracht van land, staan los van de diplomatieke beginselen.

Inzake Jingdao speelt mee dat er vele Bataven woonachtig zijn in Jingdao, zelfs meer dan in ons land. Dat is een belang waar ik aan denk. Daarvoor heb ik een diplomaat in Daocheng nodig.
Hendrik Leopold des Vinandy, Koning van Batavië, Prins van Vinandy, Aartshertog van 's Koningenwaarde, Hertog van Gasconje, Graaf van Bourbon, Graaf van Dasburgh, Graaf van Girond, Graaf van Maconvale, Baron van Ammerswoude en bij de Loet, Baron van Bergkirche, Baron van Heydelberg, Heer van Audinghen, Heer van Paravel

User avatar
Castrigo
Posts: 230
Joined: Wed Feb 26, 2014 6:04 pm

Re: Afstemmen buitenlandse vertegenwoordiging

Post by Castrigo »

Arkadius des Vinandy wrote: Er zijn gradaties in diplomatie, waarop de mate van relatie tussen landen wordt gezien. Daarin is het uitwisselen van diplomaten de basis. Dit heeft niets te maken met vriendschap, maar een nette omgang tussen landen. Voor al de genoemde landen wil ik tenminste die basis hebben liggen.
En aangezien Jingdao een bevriende natie is van Batavië, en niet van andere staten binnen de Bond, is het dus niet mogelijk op dit vlak overeenstemming te bereiken en lijkt het me onverstandig gezamelijke diplomatieke betrekkingen te onderhouden.

User avatar
Hendrik des Vinandy
King of Batavia
Posts: 457
Joined: Fri Sep 07, 2012 1:14 pm

Re: Afstemmen buitenlandse vertegenwoordiging

Post by Hendrik des Vinandy »

Nou goed. Batavië zal hierin alleen optrekken.
Hendrik Leopold des Vinandy, Koning van Batavië, Prins van Vinandy, Aartshertog van 's Koningenwaarde, Hertog van Gasconje, Graaf van Bourbon, Graaf van Dasburgh, Graaf van Girond, Graaf van Maconvale, Baron van Ammerswoude en bij de Loet, Baron van Bergkirche, Baron van Heydelberg, Heer van Audinghen, Heer van Paravel

User avatar
Hendrik des Vinandy
King of Batavia
Posts: 457
Joined: Fri Sep 07, 2012 1:14 pm

Re: Afstemmen buitenlandse vertegenwoordiging

Post by Hendrik des Vinandy »

Heer Castrigo,

Uw liefde voor Jingdao is wederzijds, lees ik.

Nochtans ben ik van mening dat het uitwisselen van een diplomaat geen handeling van vriendschap is, maar van nette omgang. Ik heb begrepen van de ingebeelde aarde de VS en de USSR ook diplomaten uitwisselden tijdens de Koude Oorlog. Nu wil ik de verhouding tussen ons en Jingdao daar niet mee vergelijken, maar alleen dat in tijden van hoge spanning er nog steeds uitwisseling is van diplomaten.

Hebben wij een voorbeeldtekst van een verdrag voor de uitwisseling van diplomaten? Graag zou ik voor de overige landen op het lijstje - Craitland, Natopia en Shireroth - aan de slag willen.
Hendrik Leopold des Vinandy, Koning van Batavië, Prins van Vinandy, Aartshertog van 's Koningenwaarde, Hertog van Gasconje, Graaf van Bourbon, Graaf van Dasburgh, Graaf van Girond, Graaf van Maconvale, Baron van Ammerswoude en bij de Loet, Baron van Bergkirche, Baron van Heydelberg, Heer van Audinghen, Heer van Paravel

Post Reply

Return to “Paleys Raiselle”