KC Exclusief: interview met de Koning

Sla een pint achterover of bespreek de laatste nieuwtjes.

Moderators: (Batavia) Kabinet, (Batavia) Koning

Post Reply
Gustaaf Vermeylen

KC Exclusief: interview met de Koning

Post by Gustaaf Vermeylen » Thu Nov 28, 2019 9:33 am

Image

Exclusief: interview met de Koning

’s Koningenwaarde – Voor het eerst na de echtscheiding spreekt de koning in een exclusief interview.

In de zitkamer van het Koninklijk Paleis aan het Vorstenplein werd onze journalist ontvangen. De koning liet ons niet lang wachten, terwijl de minister-president werd gezien het paleis verlaten.

Journalist: Dank u dat u dit interview wilde doen, uwe majesteit.
De koning: Het is mij een genoegen.

Journalist: U heeft een zware tijd achter de rug. Hoe gaat het met u, sinds uw echtscheiding?
De koning: Dank u voor uw medeleven. De scheiding valt mij zwaar, want ik had niet gedacht dat zij mij zou verlaten. Maar meer nog, dat zij haar kinderen zou verlaten. De jongste is drie maanden oud.

Journalist: U zag het vertrek van uw vrouw niet aankomen?
De koning: Nee, haar vertrek was even plotseling als voor ieder ander. Onze relatie leek goed, ondanks we moesten reizen tussen verschillende landen, de spanningen rondom de oorlog en het toch al hectische bestaan als jong gezin. In elke relatie wordt er weleens geruzied, dat was bij ons ook weleens zo, maar dat was de laatste maanden niet meer of intenser dan anders.

Journalist: Hoe pakken de kinderen het vertrek van hun moeder op?
De koning: Elisabeth heeft het moeilijk. Ze mist haar moeder, juist nu ze net op de leeftijd is dat er al veel verandering plaatsvind voor haar. Ze gaat namelijk naar school, dat is spannend voor een kind op die leeftijd. Dan krijgt ze dit te verwerken, ongelofelijk zwaar. Karel vraagt weleens aan tafel waar mama is, maar is in de veronderstelling dat zijn moeder gewoon even weg is. Gustavus is te klein om het vertrek van zijn moeder te beseffen.

Journalist: Nu schijnt Clara kinderen te hebben geadopteerd met gelijksoortige namen en leeftijden. Hoe kijkt u daarnaar?
De koning: Ach, wat zal ik zeggen? Ze doet maar. Die adoptiekinderen zijn niet mijn kinderen, ik erken die ook niet.

Journalist: Er zijn Bataven die haar plotselinge vertrek, alsmede de adoptie van die kinderen, zien als een voorteken voor een ernstig psychisch gebrek. Wat vindt u daarvan?
De koning: De beïnvloeding door haar broer zie ik als belangrijkste oorzaak van haar vertrek. Of zij te maken had en heeft met psychische problemen, dat kan ik moeilijk beoordelen. Voor haar vertrek waren er geen voortekenen.

Journalist: In Jingdao heeft het Paleis van het goddelijke licht van de hemelen laten weten dat de echtscheiding niet erkent wordt. Hoe kijkt u daar tegen aan?
De koning: Het huwelijk is wettelijk gebaseerd op een huwelijkscontract. Daar staat een mogelijkheid tot echtscheiding in. Hoewel je kan twisten over de reden en oorzaak van de echtscheiding, is het huwelijkscontract ontbonden. De instructie in Jingdao is in mijn ogen een goede morele basis, maar mist dat een huwelijkscontract de juridische grondslag is voor een rechtmatig huwelijk.

Journalist: Er is ook een instructie de heilige oorlog tegen Natopia. Gaat u Jingdao vragen om de heilige oorlog tegen Natopia te ontketenen?
De koning: Jingdao is soeverein in de keuze of zij tegen Natopia ten strijde trekken. Vooralsnog zijn er geen schermutselingen tussen Batavië en Natopia. Het liefst wil ik dat zo houden, maar als Natopia betrokken is bij de aantasting van onze soevereiniteit, dan zullen we ons daartegen verdedigen.

Journalist: We hebben dit interview in uw officiële werkpaleis. Woont u niet meer in Paleys Blanckenhof?
De koning: We zijn officieel verhuist naar Vinandy. Daar gaat Elisabeth ook naar school. Verder betekent dat ik regelmatig moet afreizen naar ’s Koningenwaarde voor mijn werk, net zoals ik regelmatig reis naar Brandenburg en Helderbourgh Stadt.

Journalist: Is reizen nu niet gevaarlijker, vanwege de oorlog?
De koning: Ik heb de volste vertrouwen in mijn beveiligers, zij zijn meer dan ooit alert op dreigingen.

Journalist: Hoe kijkt u naar de toekomst?
De koning: In Batavië hoop ik de noodtoestand zo snel mogelijk op te heffen. Regeren op deze manier is verre van ideaal. De oorlog moet zo snel mogelijk beëindigd worden, maar niet tegen elke prijs. Alle landen onder mijn heerschappij hebben enorme potenties en het is hoogste tijd dat we die gaan benutten.

Journalist: Dank u voor dit interview.
De koning: Het genoegen is mijnerzijds. Dank u.

Post Reply

Return to “Forum d'Arkadius”