Onafhankelijkheidsverklaring

Sgwâr Canolog

Moderator: Verion

Post Reply
User avatar
Verion
Ayn Rand's toyboy
Posts: 6199
Joined: Mon Oct 22, 2012 5:07 pm

Onafhankelijkheidsverklaring

Post by Verion »

Iedere inwoner van Calbion zit aan de radio of televisie gekluisterd, Koning Jack I gaat vanmorgen een toespraak houden waar het lot van het land aan verbonden is. De burgers houden hun adem in als de stem van hun vorst uit de speakers schalt:

Landgenoten,

Vandaag zijn wij allen één als Calbionezen, vandaag zijn wij verenigd tegen een gezamelijke vijand. De vijand die eerst onze vriend was, een prachtig land, een prachtig gebied is gecorrupeerd en verwoest door die verschrikkelijke Sisera. Zij heeft Zuidbatavië in de afgrond gestort, ja, zo ver dat een ieder die niet zonder vragen achter haar aanloopt de ergste dingen te wachten staan.

Na overleg met mijn ministers en generaals zijn we unaniem tot de conclusie gekomen dat er hier slechts een uitweg is, en dat is: op te staan tegen deze duivelse macht en standvastig te zijn in het goede. Wij zijn een goed land, en dat willen wij blijven zijn. Wij zullen ons niet laten meeslepen in politieke spelletjes, moordpartijen, martelingen, leugens en machtsbelustheid.

Nee, wij blijven wie we zijn: een land van vrede, vriendschap, respect en onderlinge harmonie! Een land om trots op te zijn!
En dat is ook dat er maar een mogelijkheid is, en dat is de onafhankelijkheid van Calbion, wat ik hier en nu uitroep. Vanaf nu zijn we een onafhankelijk, trots land. Niet buigend voor wreedheid, maar staande voor waar wij in geloven!

De mogelijkheid dat er vandaag een oorlog lostbarst is zeer groot, dat besef ik natuurlijk volkomen. Maar ik sta hier, ik heb gezworen het goede voor dit land te doen, en ik kan niet anders dan me verzetten tegen deze vrouw.

Wie met ons is, die is onze vriend. Wie kiest voor het verlaten van het land zal geen strobreed in de weg worden gelegd. Wie hier blijft heeft de kans te sterven. Maar weet: het is beter te sterven voor vrijheid, dan te leven in gevangenschap - Llewelyn II.

Landgenoten, ik weet niet of ik u ooit nog op deze manier zal mogen toespreken, maar weet dat ik u veel dank verschuldigd ben. Dit volk is het waard om voor te sterven.

Ik wens alle goeds toe, en mogen de goden Calbion beschermen.
1.Titus Morvayne, Prefect of Shirekeep, Count of the Skyla Islands
2.Eki Aholibamah Verion, Queen in the North
3. Ludovic Verion, Lord of Blackstone and Governor-General of the Iron Company
4. Jeremy Harwinsson Archer, super sleuth

Post Reply

Return to “Central Square”