De Westelijke landen 3. - The Western lands 3.

Archifau

Moderator: Verion

Locked
User avatar
Verion
Ayn Rand's toyboy
Posts: 6199
Joined: Mon Oct 22, 2012 5:07 pm

De Westelijke landen 3. - The Western lands 3.

Post by Verion »


Petyr, Bohr en de andere reizigers keken stomverbaasd, en met getrokken zwaarden toe hoe de oude man uit het woud kwam strompelen.

Petyr voelde ook een zekere angst in zich, de man zag er zo vreemd uit... Het kon een struikrover zijn, of een magiër. Hij had veel verhalen gehoord over magiërs die in grotten woonden en die passerende reizigers gebruikten om te experimenteren of om te offeren aan hun vreemde goden.

De oude man had zich bij het vuurtje laten zakken. Hij leek verkleumd te zijn en vermoeid. Ongevaarlijk dus. Bohr kwam naderbij. 'Wat is je naam, oude man?' vroeg hij.De man antwoorde niet, hij gebaarde naar een kom soep die bij het vuur stond, Petyr gaf het hem aan.
De reizigers zaten zwijgend toe te kijken hoe de oude man zijn hongerige maag vulde. Toen de man verzadigd was staarde hij in de verte. Langs de heuvels die nu allemaal bedekt waren met een laag sneeuw.

'Dit was mijn thuisland ooit' sprak de man met een schorre stem. 'In een ander leven reed ik hier langs de heuvels en liep ik hier op een zwoele zomeravond, enkel om het geluid van de vogels te horen.' Hij gebaarde voor een veldfles, Petyr gaf het hem. 'U kunt het geloven of niet, maar ooit was dit alles hier, en nog mijlen en mijlen verder, ja dit gehele eiland en zelfs de vergelegen gebieden in Vesteria en de Stormlanden, mijn rijk. Ooit was ik koning van alles wat jullie ooit gezien hebben. Lang, lang geleden. Voor de Doem was dat, voor ik mijn vrienden verloor.' De oude man slikte nu. 'Alles heb ik gewaagd... en alles verloren'

'Hoe weten we of dat waar is?' De ruwe stem van Bohr verbrak de stilte die was gevallen nadat de oude man zijn verhaal had verteld. 'Voor het zelfde geld ben je gewoon een charlatan, of nog erger, een struikrover'

'Je wilt bewijzen?' vroeg de oude man, 'hier heb je een bewijs!' Na die woorden stond de oude man op, greep in de plooien van zijn mantel en haalde een verfomdraaide kroon tevoorschijn. Hij wierp het Bohr toe 'Bekijk het maar goed, het is echt goud. En honderden Era's oud!'

Bohr beet met zijn tanden in de kroon. 'Geen twijfel mogelijk, dit is echt' zei hij.

'Natuurlijk is het echt' zei de oude man, terwijl hij ging staan 'Ik ben de koning, koning Jack de eerste, koning der Calbain!'

1.Titus Morvayne, Prefect of Shirekeep, Count of the Skyla Islands
2.Eki Aholibamah Verion, Queen in the North
3. Ludovic Verion, Lord of Blackstone and Governor-General of the Iron Company
4. Jeremy Harwinsson Archer, super sleuth

User avatar
Verion
Ayn Rand's toyboy
Posts: 6199
Joined: Mon Oct 22, 2012 5:07 pm

Re: De Westelijke landen 3. - The Western lands 3.

Post by Verion »


English summary:

The old man takes a crown and shows it to the stunned travelers. He tells a story about him being the king of the Calbain, Jack I. The crown seems real, and the story seems legit...
1.Titus Morvayne, Prefect of Shirekeep, Count of the Skyla Islands
2.Eki Aholibamah Verion, Queen in the North
3. Ludovic Verion, Lord of Blackstone and Governor-General of the Iron Company
4. Jeremy Harwinsson Archer, super sleuth

Locked

Return to “Archives”